Sidor

tisdag 16 juni 2009

Forts Midsommarförberedelser


Vad vore midsommarafton utan jordgubbar säg? Jag undrar hur många liter jordgubbar vi gemensamt stoppar i oss under denna dag i Sverige...det finns säkert statistik på det också.

När jag var liten så var det självklart att mamma gjorde en riktig gräddjordgubbstårta som smakade himmelskt god efter all sill och potatis!

Men varför inte en annan variant med jordgubbarna!

Doppa de färska jordgubbarna i chokladfondue och servera ett glas torr champagne eller mousserande vin till! Gästerna kommer att jubla, se dock till att ha servetter till hands!





Antingen gör du fonduen själv eller köper den hos oss i vår webbshop http://www.ekoshopen.se/ för 139 kr!

Lägg i en skål

200 gr mörk, helst ekologisk eller Fairtrade choklad, man känner sig bättre till mods då.
1,5 dl vispgrädde
20 gr smör
1 msk honung

Lägg skålen i vattenbad och rör sakta tills allting smält och blandat sig väl - servera!


2 kommentarer:

  1. Hej Jeanette,
    Härliga bilder :-) vår äldsta dotter älskar choklad fondue så jag ska tipsa vidare om ditt inlägg. Lätt som en plätt med delafunktionen!

    Jag bloggade just om dig!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, ja, det här ser smaskigt ut! Får provas :) Kanske inte på midsommar dock då jag tror det blir svårt och lite väl kladdigt i tält ;)

    Vänligen,
    Linda

    SvaraRadera