Sidor

måndag 10 augusti 2009

Gott på kvällen!


Säga vad man vill men visst är det skönt när man för en gångs skull kan sitta ner en kväll och njuta av värmen utomhus, dricka ett par glas vin till en god middag och umgås. I gårkväll blev det en sån härlig kväll, söndagskvällarna stänger vi redan kl 18 just för att vi nån gång ska kunna sitta ner tillsammans och äta och njuta av maten.


Jag gjorde lite "enkla" snittar till ett glas vitt vin, enkla i den bemärkelsen att de är lätta att tillverka.


Jag blandar ett par matskedar riktig Kalixlöjrom, 2 dl creme fraiche, hackad dill, 1 msk hackad gul lök, aningen citronsaft. Lägg 1 gelatinblad i kallt vatten en stund och lös upp det i 1 msk kokande vatten, låt svalna men inte stelna och blanda i löjromsröran. Jag hällde upp i en spritspåse och lät det stelna så pass att jag kunde spritsa ut på ett tunt sesamknäckebröd!

Till detta drack vi ett glas Alsace Willm Pinot Gris/Riesling - mitt absoluta favoritvin bland de vita!


Underbar start på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar