Sidor

måndag 9 januari 2012

Husmann´s Vinstue

När man inte lagar själv så går man ut och äter!....och det gör jag gärna! Jag fick besök av barndomsväninnorna Lena och Susanne efter nyår och vi tog tåget över till Köpenhamn för att shoppa och äta! Jag gillar Köpenhamn, det är lagom avslappnat, trevligt, mycket bra shopping och inte minst smörrebrödskrogarna är ju bäst.

Jag som inte hittar så bra där fick tips av experterna Catarina och Peter som är ofta återkommande gäster till grannhuvudstaden. Och jag fick tipset på Husmann´s Vinstue http://www.husmannsvinstue.dk/ och det kan man ju då tro är en krog med ett brett vinsortiment......men det är sill och öl som gäller, naturligtvis även snaps för den som gillar det. Det gör inte jag.

En halvtrappa ner i en lagom murrig lokal, dock fräsch och snyggt, såååå typiskt danskt! Fin service, men de lyckades inte med att få i mig en snaps trots ideliga försök!

Vi tog in varsin härlig silltallrik med currymajonnäs och grovt bröd. Fina, feta, fräscha sillar. Guuud så gott det var! En härlig bitter till det satt fint......och så klart en stinkande god gammelost efteråt!

Magen stod i alla hörn och nöjda rullade vi vidare för mera shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar